Przed przyjazdem do Hiszpanii
przygotowując się do wyboru nieruchomości warto sobie odpowiedzieć na kilka pytań np.: po co ją kupuję i jaką główną rolę ma spełniać?
Dzięki temu możemy zaproponować Państwu nieruchomości optymalnie dopasowane do Państwa potrzeb.
Wizyta inwestycyjna
Zapewniamy nasze pełne wsparcie podczas Państwa wizyty w Hiszpanii, na którą należy zarezerwować sobie 2-3 dni.
Zarezerwujemy hotel, odbierzemy Państwa z lotniska, zorganizujemy wygodne zwiedzanie maksymalnej ilości najciekawszych dla Państwa nieruchomości, pokażemy Państwu okolicę. W razie podjęcia decyzji o zakupie – zorganizujemy przeprowadzenie pierwszych formalności. Zapewniamy też wsparcie polskojęzycznego prawnika, który otoczy Państwa opieką prawną od podpisania umowy rezerwacyjnej do 4 lat po zawarciu notarialnej umowy sprzedaży (przez taki okres urząd skarbowy może weryfikować wysokość odprowadzonego podatku).
Formalności związane z zakupem
Do zakupienia nieruchomości w Hiszpanii potrzebujecie Państwo:
- aktualny paszport (obywatelstwo w jednym z krajów UE)
- konto w banku hiszpańskim
- hiszpański numer identyfikacyjny N.I.E.
Oczywiście zarówno konto w banku jak i nr N.I.E. załatwiacie Państwo z naszym wsparciem.
Standardowy przebieg procesu
- po wyborze nieruchomości podpisujecie Państwo z Właścicielem nieruchomości lub jego reprezentantem umowę rezerwacyjną i wpłacacie zadatek w gotówce (ok 3-5 tys EUR). Umowa rezerwacyjna zobowiązuje Państwa do zakupu nieruchomości oraz określa podstawowe warunki sprzedaży, takie jak przedmiot sprzedaży, cena oraz termin podpisania aktu notarialnego i przekazania nieruchomości. Zwyczajowo termin ten jest nie dłuższy niż do 3 miesięcy od daty zawarcia umowy rezerwacyjnej.
- posiadanie umowy rezerwacyjnej jest podstawą do założenia konta w banku hiszpańskim (robimy to od ręki) i złożenia wniosku o N.I.E. Wniosek o uzyskanie N.I.E. można złożyć na posterunku policji w Hiszpanii lub w Konsulacie Królestwa Hiszpanii w Warszawie – zależnie jak Państwu wygodnie,
- w Hiszpanii obowiązującą formą płatności w procesie zakupu nieruchomości są czeki. Zasilacie Państwo swoje konto w banku hiszpańskim kwotą w EUR niezbędną do zakupu nieruchomości, a przed wizytą u Notariusza pobieracie z banku czeki na właściwe kwoty.
- w uzgodnionym ze stroną Sprzedającą terminie organizujemy wizytę u Notariusza celem podpisania aktu przeniesienia własności nieruchomości. Oczywiście podczas tej wizyty również zapewniamy Państwu pełne wsparcie organizacyjne (transport, zakwaterowanie, wizytę w banku i u Notariusza).
- w dniu podpisania aktu notarialnego nieruchomość jest Państwu przekazywana.
Przebieg wszystkich etapów procesu jest przez nas koordynowany.
Dajemy Państwu gwarancję rzetelnej i profesjonalnej obsługi – stosujemy zasady etyki
zawodowej pośredników. Przeczytaj o nas więcej
Od strony formalno-prawnej wiodącą rolę pełni reprezentujący Państwa polskojęzyczny Adwokat. Zachęcamy Państwa do korzystania z usług Adwokata, gdyż jest on gwarantem bezpieczeństwa zakupu. Będzie również załatwiał w Państwa imieniu wszelkie sprawy z hiszpańskim fiskusem do 4 lat od daty zakupu nieruchomości. Prima Broker może polecić Kancelarią Adwokacką, z którą od lat współpracujemy, ale możecie też Państwo sami wybrać kancelarię, która będzie Państwa obsługiwać.
Koszty zakupu
Kupując nieruchomość w Hiszpanii prosimy przygotować się na koszty towarzyszące zakupowi na poziomie:
- 10% podatku od wartości nieruchomości
- ok. 3 % koszty pozostałe, takie jak: notarialne, obsługi prawnej, wpis do księgi wieczystej, czeki bankowe
Przykładowe zestawienie kosztów dla nieruchomości o wartości 100.000 EUR przedstawiamy w poniższej kalkulacji.
usługa prawna obejmuje:
- weryfikację stanu prawnego nieruchomości
- weryfikację stanu zobowiązań związanych z utrzymaniem nieruchomości i uzgodnienie sposobu ich uregulowania
- weryfikację kondycji prawnej i reputacji Dewelopera
- ustalenie z notariuszem i stroną sprzedającą zapisów chroniących interes Kupującego w akcie notarialnym
- obecność u notariusza włącznie z objaśnieniem i tłumaczeniem na język polski treści aktu notarialnego
- zapewnienie zmian w Księdze Wieczystej
- rozliczenie z fiskusem w imieniu Kupującego (na podstawie pełnomocnictwa, jakie od Państwa otrzyma)
- przepisane na nowego właściciela wszystkich umów utrzymaniowych
- zarejestrowanie Kupującego w hiszpańskim urzędzie podatkowym (SUMA) jako płatnika podatku od nieruchomości
- zgłoszenie do właściwej wspólnoty mieszkaniowej zmiany właściciela
- powiązanie z rachunkiem bankowym Kupującego: umów utrzymaniowych, płatności czynszu oraz podatku od nieruchomości (aktywacja „polecenia zapłaty”)